Snížení nákladů a dopadu na životní prostředí optimalizací posypových prací pomocí infračerveného měření
Tvorba ledu na silnicích vytváří nebezpečné jízdní podmínky tím, že drasticky snižuje tření na povrchu vozovky a zvyšuje riziko nehod.
Tradiční metody detekce a ošetřování námrazy na silnicích, jako je rozšířené používání chemikálií pro odmrazování, jako je chlorid sodný, jsou drahé a škodlivé pro životní prostředí. Tyto chemikálie mohou kontaminovat podzemní vodu a poškozovat vegetaci podél silnic. Úprava rozmetání odmrazovacích materiálů podle aktuálního počasí a stavu vozovky je zásadní. Nižší teploty vyžadují k dosažení stejného účinku odmrazování více soli. Ruční úpravy však často vedou k nadměrné aplikaci soli, což je nehospodárné a zbytečné.
Přesné údaje o teplotě vozovek jsou nezbytné pro to, aby systémy úřadů zabývající se počasím na silnicích mohly monitorovat aktuální podmínky. Kombinací měření teploty s dalšími meteorologickými daty mohou tyto systémy vytvářet přesnější předpovědi a poskytovat lepší podporu při rozhodování o zimní údržbě silnic. Monitorování teplot vozovek je zásadní pro predikci tvorby ledu, což umožňuje včasné zásahy, jako je aplikace odmrazovacích prostředků nebo jiné nezbytné údržbářské činnosti. V kombinaci s údaji o teplotě vzduchu, relativní vlhkosti a rosném bodu poskytují neinvazivní metody měření teploty přesné znázornění stavu vozovky. Nedávný zájem o neinvazivní metody, jako je infračervená termometrie, zdůrazňuje jejich výhody oproti tradičním povrchově montovaným senzorům, zejména za mokra, zasněžených nebo zledovatělých podmínek.
Díky přesnému měření teploty vozovky lze minimalizovat náklady na sůl a dopady na životní prostředí. Tato optimalizace nejen zajišťuje efektivní využití rozmrazovacích prostředků, ale také snižuje odpad a škody na životním prostředí, a tím poskytuje nákladově efektivní řešení pro údržbu silnic.
Teploty povrchu vozovky se mohou na různých místech a v různých časech výrazně lišit, a to i na krátkých vzdálenostech podél téže silnice. Systém monitorování stavu vozovky instalovaný na postřikovačích, rozmetadlech a posypových vozech hraje klíčovou roli ve snižování odpadu. Automatickým a nepřetržitým upravováním dávkování posypových materiálů na základě teploty vozovky tento systém zajišťuje, že se rozmrazovací prostředky používají pouze tehdy a tam, kde je to nezbytné, čímž se šetří zdroje a snižuje dopad na životní prostředí.