Zjištění nedostatečného mazání při zkoušce převodovky pomocí zvýšení teploty
Mazání je pro každou převodovku zásadní. Pokud je mazání příliš nízké nebo chybí, tření mezi převody zvyšuje teplotu povrchu skříně, což vede k nadměrnému mechanickému opotřebení.
Jakmile je vozidlo vyrobeno, prochází před opuštěním továrny a uvedením do prodeje posouzením na zkušební stolici. V rámci testování na konci výrobní linky musí výrobci zkontrolovat tepelné chování převodových skříní. Nadměrně horká převodovka po krátké jízdě nebo nerovnoměrné rozložení tepla může znamenat nedostatečné mazání, což vyžaduje další kontrolu. Tato kontrola je nezbytná, protože nedostatečné mazání může způsobit přehřátí skříní převodovky nebo diferenciálu, což může vést k trvalým problémům s kvalitou vnitřních součástí, pokud nejsou včas odhaleny.
Ruční kontrola dostatečného mazání v převodových skříních je časově náročná a vyžaduje, aby obsluha byla při kontrole velmi pečlivá, protože tepelné problémy by mohly být zjištěny příliš pozdě. Připevnění kontaktních teplotních čidel ke každé převodovce je ve výrobě rovněž nepraktické a pracné. Mazání nelze vizuálně zkontrolovat při zkoušce na zkušební stolici, a i když je teplotní čidlo k převodovce připojeno, může být vadné nebo potřebuje připojení k jinému systému sběru dat na zkušební stolici.
Zavedení automatizovaných řešení pro termovizi může tento proces zefektivnit.